본문 바로가기
영어 English

English diary

by sonidosdoll 2023. 12. 11.
반응형

I went to the dentist today.
저는 오늘 치과에 다녀왔어요.

I've had cavities, but the doctor recommended that He said you come back to me when you have more symptoms
I couldn't figure out when that would be.

그동안 충치가 있었는데, 저는 의사가 좀 더 증상이 나타날때 그때 다시 찾아오라고 저에게 권유해서
그 시점이 언제일지 파악을 할 수 없었어요.

Yesterday, I thought that I might not be able to eat if I keep going like this.

어제는 이대로 가다가는 제가 밥도 못먹을 수도 있다는 생각이 들었어요.

I had to go to an orthopedic clinic because I broke my leg,
In addition, I went to the dermatologist.

저는 그동안 다리가 부러져서 정형외과를 다녀야했고,
게다가 피부과도 다녔어야 했어요.

The orthopedic surgeon gave me the wrong ointment, so I had hives all over my body.

정형외과의사가 연고처방을 잘못해서 저는 온몸에 두드러기가 났었습니다.

I went to the dermatologist for almost 3 months.
거의 3개월을 피부과를 다녔어요.

Anyway, I had to get 2 teeth repaired

암튼, 나는 2개의 치아를 치료해야했다.

An unscheduled sum of money went out at once.
예정에 없던 목돈이 한방에 나갔어요.

However, I felt very good.
하지만, 굉장히 기분이 좋았어요.

I felt very good because it seemed to solve my problems.
저의 고민을 해결해준 거 같아서 기분이 참 좋았어요.

I feel like I'm finishing my overdue homework.
밀린 숙제를 끝내는 기분같아요.

I'm going to visit the dentist again next week to finish the treatment.
저는 다음주에 또 치과를 방문해서 치료를 마무리 할 예정입니다.

반응형